Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

Η Κυρά Σαρακοστή

Η κυρά σαρακοστή
είναι έθιμο παλιό,
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό,
μα το στόμα το ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.
Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια τα 7,
κόβαν ένα τη βδομάδα
μέχρι να' ρθει η Πασχαλιά.
 


Με μια εβδομάδα καθυστέρηση βέβαια, αυτό το Σαββατοκύριακο προτείνω να φτιάξετε μια "Κυρά σαρακοστή", αν δεν το έχετε κάνει ακόμη.
 
 
Μπορείτε να βρείτε διάφορα πατρόν στο διαδίκτυο. Εγώ σας έχω ενδεικτικά τρία που μου αρέσουν.
Η παράδοση θέλει την "κυρά σαρακοστή" φτιαγμένη από ζυμάρι. Όμως η πιο εύκολη εκδοχή της είναι από χαρτόνι. Αφήστε τα παιδιά να τη ζωγραφίσουν ή στολίστε την κολλώντας πάνω της όσπρια ή ζυμαρικά.
 

Σήμερα πρέπει να κόψουμε το πρώτο ποδαράκια της . Άλλες 6 εβδομάδες μέχρι το Πάσχα.
 Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, το τελευταίο πόδι που κόβεται το Μ.Σάββατο το βάζουν μέσα σε ένα ξερό σύκο και όποιος το βρει το κρατάει για γούρι.
 
Καλή σαρακοστή σε όλους.
 
 

11 σχόλια:

Funky Monkey είπε...

Την κάνω κάθε χρόνο. Έχω δει κάθε πιθανή και απίθανη εκδοχή της, αλλά την τρίτη δεν την ήξερα. Ευχαριστώ! Πολλά φιλιά, Κατερινάκι μου! Να περάσετε όμορφα!

Κάλη και Κατερίνα από Ανθομέλι είπε...

Καλή Σαρακοστή Κατερίνα μου και με το καλό να κόψετε όλα τα ποδαράκια!!!! Callie by Anthomeli

Μαρία Έλενα είπε...

Καλή Σαρακοστή Κατερίνα
Φιλάκια ...

nikol είπε...

Κατερινάκι πολύ ωραίο έθιμο , δεν το ξέρω , μεγάλωσα αλλού ...
Με το καλό να κόψετε όλα τα ποδαράκια

κυκλάμινο είπε...

αυτό το έθιμο δεν το ήξερα. καλή σαρακοστή
φιλάκια

STARDUST είπε...

Την φτιάξαμε την πρώτη με αλεύρι και νερό ήδη για το σχολείο της κόρης μου. Το πρώτο ποδαράκι το έκοψαν ήδη. Ομολογώ πως δεν το ήξερα αυτό το έθιμο μέχρι που τα παιδιά το διδάχθηκαν σχολείο!

ΦΛΩΡΑ είπε...

Πάντα μου άρεσε η κυρά Σαρακοστή...
Τώρα που δεν έχω παιδάκια δεν έχει νόημα αυτό... μόλις όμως κάνω εγγονάκια θα ξαναπάρει τη θέση της η κυρά Σαρακοστή...

Marina είπε...

Καλή σαρακοστή γλυκιά Κατερινούλα!!!

SPYRIDOULA είπε...

Τι ωραίο έθιμο!Καλή Σαρακοστή!

Craftlandgr είπε...

πολυ ωραιο εθιμο!!και η παραλαγη με την ζωγραφκη θα αρεσει πολυ στα παιδια!!

Unknown είπε...

Με καθυστέρηση, Καλή Σαρακοστή!Αν σου πω ότι δεν ήξερα για το έθιμο της κυρά - Σαρακοστής, τι θα μου πεις?..και οι κόρες μου είναι μεγάλες για να ασχοληθούν με αυτό.Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία στον διαγωνισμό σου και αύριο, με υγεία.Οι υπόλοιπες ευχές έρχονται αύριο.Φιλιά.